Ford Focus

 

A Ford Focus 1998 óta létezik az autópiacon. Gyártanak belőle kombit, limuzint, és ötajtós változatot is. A Ford Focus 3. generációja fut immár az utakon.1999-ben elnyerte az előkelő „Év autója” címet.

A Ford Focus a Ford Escortot váltotta le 1998-ban és 2000-re a világ leggyakrabban vásárolt autója lett. Az első Ford Escortot három-és ötajtós változatban is gyártották már az első perctől, illetve a limuzin és a kombi változat is azonnal piacra került és mindegyik nagy sikert aratott.

Ford Focus 1:

Ford-Focus-RS-mk1

2001-ben jelent meg a Ford Focus sport változata, amely 2 literes, 173 lóerős motorral dübörgött, de a csúcsmodell a 2002-ben gyártott 215 lóerős turbómotoros RS volt.

Ford Focus 2:

Ford-Focus-2

A Ford Focus második generációja 2004-ben született, a 2003-tól gyártott Focus C-MAX-ra épülve.A karosszériája azonos volt az első Focuséval, de 2007-től bővült a választék egy fémtetős kupé-cabrióval, melynek neve Focus CC lett.

Ekkor már két sportautója is volt a Focusnak, egyrészt a Volvo-féle Focus ST, amelynek 2,5 literes, 225 lóerős motorjában öt henger dolgozott,másrészt pedig a szintén „Volvo”-s Focus RS, amely a 2 és fél literes motorjával 305 ló erejével hajtotta a gépet.Ez a turbó változat elérte a 263 km/órás sebességet is .

untitled RS

2008-ban a Ford alapos optikai módosításokat hajtott végre a Focuson, ezzel egyidejűleg szereltek bele PowerShift automata váltót is.

Íme a legújabb Ford Focus “pilótafülkéje” :

2012_ford_focus_press_images_012 sedan

A 2010-es legújabb változata a Ford Focusnak 2011-től vásárolható meg. Ez a tipus három-és ötajtós, valamint kombi változatban került forgalomba.

Ford Focus 3:

http://www.autogaleria.hu -

A Focus1, Focus 2 és Focus 3 alaptípusok külső paraméterei:

Típus FOCUS 1 FOCUS 2 FOCUS 3

 

Hosszúság 4290 mm 4340 mm 4358 mm
Szélesség 1700 mm 1840 mm 1823 mm
Magasság 1480 mm 1500 mm 1484 mm
Tengelytáv 2615 mm 2640 mm 2648 mm

 

Az új Ford Focus kicsit más, mint elődei, emiatt aztán sok bírálatot is kap, pedig nincs más bűne, mint hogy nem követi szorosan elődei paramétereit.

Az új Focus főbb biztonsági elemei:

– Az első lökhárítója nagyon erős acél(bóracél)

– A hátsó lökhárító bóracél rúddal és energianyelő dobozokkal véd az ütközésnél.

– Energia elnyelő ütközőzónák elől és hátul is, valamint deformálódó illesztések választják el a főbb elemektől.

–  A tető-és küszöbszerkezetekben és az oszlopokban is bóracél elemek erősítik az autó vázát.

 

A Ford Intelligens Védelmi Rendszer (IPS) elemei:

– Vezető-és utas oldali légzsák a legmodernebb felfúvó technikával

– Nagy erejű övelő feszítők

– Oldalsó légzsákok az első és hátsó üléseknél is

– Mellkas védő oldallégzsákok az első üléseknél

– Vízszintesen összecsukló kormányoszlop az energia elnyelés és a lábtér védelmére

– Összecsukló pedálrendszer

– Hárompontos biztonsági öv mindegyik ülésnél

– Figyelmeztető rendszer a biztonsági öv bekapcsolásának elmulasztása esetén az első üléseknél

– ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer bekötési pontok a második üléssorban

 

www.5mp.eu/web.fordfocus

www.fordfocus.hu

www.totalcar.hu

www.autonavigator.hu

www.metakereso.com

www.csergoe.hu

 

Remélem, tudtunk segíteni.

Szép napot kíván:

az FK-Tudás csapata

www.fk-tudas.hu

 

Tetszik a téma? Ossza meg ismerőseivel:

"Azt mondják, minél többet tud az ember, annál inkább rájön, hogy mennyi mindent nem tud még."

Szilvási Lajos

Advertisement

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.