Hír

Advertisement

Hirdetés - Igazság Magazin

Hír

// A kidolgozás még nem teljes, hibák még előfordulhatnak //

 

Ha Ön híreket szeretne olvasni akkor, az alábbi honlapot ajánljuk Önnek: http://fkhirek.hu/

Az oldal több hírportál híreit gyűjti össze, tartalmazza a hír tv híreket, magyar híreket ill. külföldieket /akár külföldi nyelven/ is. Az oldalon megtalálható a nagyobb hír oldalak hírei, pl. index, hír 24. Így fellelhető a a top 50 hír, tehát az 50 legolvasottabb hír is.

 

Magyar hír

A kifejezésnek két értelmezése van, az egyik a Magyar országról szóló hírek, ami akár külföldi nyelven is lehet, de a magyar közéletről, magyarország történéseiről szól. A másik a magyar nyelven szóló hírek gyűjtőneve, ami lehet hogy éppen külföldről származik. Ha Magyarországról szóló hírt keres, mi az alábbi oldalt tudjuk ajánlani: http://fkhirek.hu/belfold Ha magyar nyelven keres híreket, különböző témában, különböző országokból akkor ezt az oldalt látogassa meg:  http://fkhirek.hu/

Friss hír

A kifejezést általában az online hírportálok használják azokra a hírekre, ami éppen aktuálisan most jelent meg, pl. az fkhirek.hu oldalon havonta 600-800 ezer friss hír jelenik meg, így az ember aktuálisan mindig tisztában lehet a friss hírekkel, ill. az oldal elmenti a régebbi híreket, tehát így az olvasó azok között is tud keresni a hírkereső segítségével.

A nem online hírforrások /televízió, rádió, nyomtatott sajtó/ nem szokta ezt a kifejezést sűrűn használni, hiszen ők általában a tegnapi nap legfontosabb híreit dolgozzák fel. Viszont előfordulhat olyan, hogy ha egy hír annyira nagy fontossággal bír, hogy bemondják, megmutatják a nézőknek. Ez természetese a televízióban vagy a rádióban lehetséges, a nyomtatott sajtóban ezt nem lehet megoldani.

Hírkereső

A hírkereső a nevéből is adódóan, a hír keresésére szolgáló megoldás, amelyet az online médiában használnak. Ez szolgál arra, hogy az archívált, elmentett híreket között lehessen kutatni, böngészni. A hírkeresőbe be kell írni a keresni kívánt kulcsszót /hasonlóképpen mint a google keresőjébe/ és a találatok között lehet keresgélni, olvasgatni.

24 hír, hír 24

Ez a kifejezés egy rövidítés, az elmúlt 24 óra híreire vonatkozik. Így ezt már az összes médiában tudják használni, ‘az elmúlt nap hírei’, ‘tegnapi nap hírei’ kifejezések általában erre vonatkoznak. Viszont mindent egybevetve az online keresőbe szokás ezt a kifejezéseket beírni.

Online hír oldalak

A híreket a médiából vagy egy ismerőstől tudhatjuk meg. Ilyen média közé tartoznak a hír oldalak, amelyek az interneten érhető, híreket közzétevő, akár hírkeresővel rendelkező weboldalak. Céljuk, hogy az olvasót, látogatót hírekkel lássák el. A híreket kategóriákba sorolva találja meg a vendég, így a neki tetsző témában tud hírekhez jutni. Az online média átalakulásával a látogatók például a mobiltelefonjukon vagy a laptopjukon is keresi ezeket az információkat. Ennek köszönhetően az új  vagy nagy hír oldalak már rendelkeznek, kifejezetten mobilra optimalizált oldallal, programmal. Így például az fkhirek.hu híroldal is fel van készülve a különböző eszközökre.

A hír fogalma
A hír közölt, továbbított ismeretet jelent, olyan ellenőrzött és igaznak vélt /bizonyult/ információt, amely a közérdeklődésre tart számot, és amely egy speciális újságíró szakmai eljárás eredményeként jött létre. Így a hír az objektív újságírói műfajok közé tartozik, amely összefoglal egy történést, és általában több emberre hatással lehet.

A hír felépítése, szerkezete
A hír sajtóanyag /nyomtatott, online média, televízió, rádió/, amely világos, tömör és tárgyilagos. Általában a hír megírásánál választ kell adni az alábbi kérdésekre: Ki? Mikor? Mit? Hol? Hogyan? és hogy Miért? Egy jól megírt hírben felesleges szó nem szerepel.

A hír elején van a lead, amely röviden összefoglalja a közölni való információt. Ez után jön a hír teste, amelyben a leadben szereplő információ van hosszasabban taglalva.

Itt az interneten általában a leadek szoktak megjelenni, a hír címe. Majd erre kattintva tudjuk a teljes hírt elolvasni. Ezért úgy vannak ezek a címek fogalmazva hogy figyelem felkeltőek legyenek.

A hírszerkesztés

A szakirodalom, így ír a hírről: „A hír az, amit elhallgatnak”, „Ha egy kutya megharap egy embert, az nem hír. Ha egy ember harap meg egy kutyát, az hír”, „A hír az, ami érint, ami fontos, aminek hatása van életünkre”, „A hír a történelem első, vázlatszerű piszkozata”.

Mi is pontosan a hír? A legfontosabb tudnunk, hogy mindenkinek más és más. Függ, hogy a hír ‘kapó’ helyileg merre tartózkodik, mit csinál, milyen életkörülményben van, milyen szakterületen dolgozik, mi az érdeklődési köre, éppen mit csinál, vagy a következő napokban mit fog. Így a hír értékének meghatározáskor tisztában kell lenni azzal, hogy ki a célközönség. Ez határozza meg alapvetően, hogy az adott médiában milyen hírt hallhatunk, olvashatunk, láthatunk.
A hír szerkesztésénél, még egy nagyon fontos dologra oda kell figyelni, hogy  a hír ‘kapó’ megfelelő fogalmazásban, mondatszerkesztésben kapja meg az információt. Mivel, ha nagyon bonyolult szavakat használunk, de ezeket a ‘kapó’ nem érti meg akkor el fog pártolni tőlünk. Viszont, ha túl hétköznapian fogalmazunk akkor előfordulhat, hogy egyes ‘kapók’ nagyon egyszerűnek találhatják ezt. Ez természetes az adott témától is függ, néha muszáj használnunk olyan szót, ami az adott szakterülett specifikus kifejezése.
A hírszerkesztés célja, hogy gyorsan és megbízhatóan juthassuk el az információt a ‘kapóhoz’. Fontos, hogy a hír lényegbevágó legyen, a megfelelő célközönséghez jusson el, újdonságot közöljön, magára vonja a figyelmet. Az utóbbi főleg a címen /lead/ múlik, a hír szerkesztő feladata, hogy ezt a pár szóból álló címet, úgy megfogalmazza, hogy az figyelemfelkeltő, célravezető legyen.

 

Reméljük tudtunk segíteni.

Kellemes napot kíván az fk-tudás csapata.

http://fk-tudas.hu/

 

 

Források

–        wikipedia.org

–        2 az adat es az informacio,az adat biztonsaga.doc

–        Mediakutato.hu cikk

 

Tetszik a téma? Ossza meg ismerőseivel:

Elhívatásom, hogy minden embernek a lehető legjobb információt szolgáltassam.

Advertisement

4 comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.