Renault

Advertisement

Hirdetés - Igazság Magazin

Az egyik legnagyobb európai járműgyártó cég a Bouloge-Billancourt székhelyű francia Renault S.A. Nem csak személyautókat, hanem teherautókat, buszokat és traktorokat is gyártanak.

Tartalomjegyzék:

Történet
Típusok
Márkakereskedések
Használt Renault hirdetések
Szervizek
Alkatrészek, bontók
Egyéb hasznos információk és linkek

 

 

A Renault története

 

Renault autók a kezdetektől napjainkig

Renault autók a kezdetektől napjainkig

A cég 1898-ban jött létre Société Renault Frères néven. Az alapító testvérek Louis, Marcel és Fernand Renault voltak.

Már akkoriban is előszeretettel versenyeztették autóikat, az első nagyobb elismerés 1906-ban érte őket, amikor a Renault AK 90CV megnyerte a Grand Prix versenyt.

Az első világháború alatt a Renault komoly részesedést vállalt a fegyverkezésből: katonai repülőgépeket, tankokat, sőt, lőszereket is gyártottak. Később leginkább mezőgazdasági és ipari gépeket hoztak létre, egészen a második világháborúig, amikor is a német megszállókkal voltak kénytelenek együttműködni. A háború után államosították a céget, amely Pierre Lefaucheux vezetésével Régie Nationale des Usines Renault néven alakult újjá.

Első új modelljükkel, a 4CV-vel több sikert is bezsebelhettek, ugyanis megnyerte a La Mans, a Mille Miglia és a Monte Carlo rallyversenyeket is. A sikerek ösztönözték őket arra, hogy létrehozzák a Société Automobiles Alpine céget, mely versenyekre készíti fel az autókat.

A vállalat az 1960-as, 70-es években már Kelet-Európa és Dél-Amerika piacait is meghódította, leányvállalata, a Dacia pedig 1968-ban alapult Romániában.

1976-ban a Société Automobiles Alpine-ból és Gordini tuningműhelyből hozták létre a Renault Sport részleget.

A vállalatot 1996-ban privatizálták, innentől kezdve Renault S.A. néven ismeretes.

1999-ben a Nissannal kötöttek megállapodást, majd 2001-ben eladták teherautó-részlegüket a Volvonak.

 

A Renault S.A. a Renault-Nissan csoport része, tulajdonuk a Dacia 99%-a, a Nissan 44%-a, a Renault Samsung Motors 80%-a, az AB Volvo és a Renault Agriculture 20%-a.

 

A logó alakulása

A logó alakulása

A Renault rombusz alakú logója is hosszú utat járt be addig, míg elérte mai formáját.

A vállalat alapításakor csak az alapítók nevének kezdőbetűje szerepelt az autó kerékabroncsán.

Az 1900-as évek elején aztán megszületett az újabb változat, mely egy autót ábrázolt, ami egy fogaskerék közepében helyezkedik el. Azonban nem a járműveken szerepelt ez a logó, hanem hivatalos dokumentumokon és levélpapírokon.

Az első világháború olyan nagy hatással volt a cégre, hogy az embléma ismét változott, méghozzá egy tankra.

A következő, kör alakú logó már az autó motorháztetőjén a kürtöt rejtette. A márkajel közepén egy Renault felirat díszelgett, és a kör ráccsal volt kitöltve, mely hallatni engedte a duda hangját.

A rombuszforma 1925-ben jelent meg először, melynek közepén szintén fellelhető volt a cégfelirat, de színeit és formáját folyamatosan alakítgatták, míg a 60-as években eldöntötték, hogy a logónak sárga alapon fekete színnel kell megjelennie.

Ez a design egészen 1972-ig tartott, amikor ismét átalakították a jelet: kivették belőle a feliratot, a keretet adó sávok pedig önmagukba fordultak (akár a Möbius-szalag).

20 évvel később ismét átszabták az emblémát, mely krómozott felületű és 3 dimenziós hatást kelt – ez a mai jól megszokott forma.

 

Renault típusok

 

R-modellek

R-modellek

Régebbi, legnépszerűbb R-modelljei a Renault 5, 6, 9/11, 12, 16, 18, 19, 20/30, 21.

 

Master

Renault Master

Renault Master

A francia cég legnagyobb kishaszongépjárműve 1980-ban jelent meg a piacon, ma már harmadik nemzedékét gyártják. Az első generációt egészen 1997-ig gyártották. Második nemzedéke (az együttműködésnek köszönhetően) közel azonos az Opel Movano-val és a Nissan Interstar-ral. 2003-ban jelentős ráncfelvarráson esett át, áttervezték a fényszórókat, így kissé hasonlít a Trafic-ra. A Master III. 2010-ben jelent meg, 2,3 literes, 4 hengeres dízelmotorral.

 

Trafic

A Renault közepes méretű furgonjának első generációja 1981-ben jelent meg. Egészen 2000-ig gyártották, s az évek során többször is alakítottak rajta. Formája egyre kerekebb lett, teste hosszabb, de utolsó ráncfelvarrása során új hűtőmaszkot, hátsólámpát, modern műszerfalakat és üléseket kapott, valamint nagy, dupla visszapillantó tükröket.

A második nemzedék 2001-től került folyamatosan a piacra. A jelenlegi Trafic meglehetősen hasonlít az Opel Vivaro-ra és a Nissan Primastar-ra. 2006-ban a narancssárga indexlámpákat kisebbekre cserélték, melyek jobban beépülnek a fényszórókba.

Tágas, kényelmes, megbízható autó, nem véletlenül választják mentő- és rendőrautónak is.

 

Espace

Renault Espace

Renault Espace

A Renault Espace már 1984 óta jelen van, bár 2002-ig a Mantra autógyártó cég készítette. Ennek a nagyméretű buszlimuzinnak első nemzedékét 1991-ig gyártották. Frissítése először 1988-ban történt, amikor új orr- és farrészt kapott, és megjelent az összkerékhajtású Espace. A második generáció már 18 cm-rel hosszabb volt, és hathengeres benzinmotorral és egy turbódízellel szerepelt a piacon. A harmadik nemzedék megjelenéséhez az 1997-es év tartozik, Grand Espace is készült belőle, amely már 27 cm-rel volt hosszabb. 2002-ben került ki az Espace IV., 2-3,5 literes benzin-, illetve 1,-3 literes dízelmotorokkal. Ráncfelvarrása 2006-ban történt, ekkor az Espace új motorokat és automatikus hatfokozatú váltót kapott.

 

Clio

Renault Clio 2013

Renault Clio 2013

A kisautó 1990-ben debütált először, többnyire három-és ötajtós ferdehátú változatai vannak, de találkozhatunk vele kombi és limuzin (Thalia) formában is. Az első modellt 8 éven át forgalmazták, de többször is átesett kisebb beavatkozásokon. 1998-ban aztán érkezett a második nemzedék, 1,2-2 literes benzin-, illetve 1,5-1,9 literes dízelmotorokkal. Két évvel később sportváltozatban is megjelent, ez a Clio Sport, melynek motorja 2 literes, 16 szelepes, 169 lóerős. A második változatot 2001-ben frissítették új lámpákkal és utastérrel. 2003-ban ismét átalakításon ment keresztül, ekkor a megjelenés és a motor is változott. Időközben aztán jött a Clio III., de a második generáció forgalmazását sem hagyták abba, ekkor már Clio Campus néven. A Clio III. dátuma 2005, kombi karosszériával (Renault Clio III Grand Tour) is gyártották, 2009-ben pedig ismét alakítottak rajta, idén is jött ki új változata.

 

Safrane

A kényelmes, tágas Safrane 1992-ben került először a piacra. Alacsony vételára ellenére gazdag felszereltséget mutat. 3 fajta dízelmotorral, 88-113 lóerős, illetve 7 fajta benzinmotorral, 105-268 lóerős változatban kapható.

 

Twingo

Renault Twingo

Renault Twingo

Először 1993-ban jelent meg ez a háromajtós mini jármű. Alig egy évvel később már újabb változata került a piacra, mely lámpáiban, utasterében is nagy változásokat mutatott. A következő modell 2000-ben lett elérhető, mely leginkább fékeiben is motorjában újult meg, 4 évvel később pedig újabb színek közül választhattunk. A Clio II. padlólemezére épült új generációt már Szlovéniában gyártották 2007-től, 2010-ben pedig elérhetővé vált a kabrió változat is, a Wind. 2011-ben ismét újabb modellel gazdagodott ez a típus, ez a Miss Sixty gyönyörű mintákkal és sok lámpával.

 

Laguna

Renault Laguna

Renault Laguna

Az első generáció 1994-ben jelent meg, változatai az ötajtós limuzin és a kombi (Grandtour). Erőforrásai 1.6-3 literes benzinek és 1,9-2,2 literes dízelek voltak. 1998-as frissítése sok újdonságot hozott: új motorok és lámpák, gazdagabb alapfelszereltség, és a ráncokat is felvarrták. A második generáció 2001-ben érkezett, melyet az elsőhöz hasonlóan ötajtós limuzin és kombi kivitelben is gyártottak. Motorai 1,6-3 literes benzin, illetve 1,9-2,2 literes dízel voltak. Frissítése 2005-ben történt, mely során új orr- és farrésszel és átdolgozott erőforrásokkal gazdagodott. Sportváltozatban is készült, ez a 204 lóerős GT. A Laguna III. 2007-ben született meg, melyet a Renault és a Nissan közösen fejlesztett ki, és sok hasonlóságot mutatott a Primerával. A Laguna 2008 óta kupé karosszériával is kapható.

 

Mégane

Renault Mégane

Renault Mégane

Kompakt kategóriás autó, melynek első képviselője 1995-ben látott napvilágot. Több kivitel is készült belőle: ötajtós ferdehátú, kombi (Mégane Grandtour), kupé, kabrió, limuzin (Mégane Classic) és egyterű (Mégane Scénic). Motorja 1,4-2 literes benzines, illetve 1,9 dízeles. Első átalakításán 1999-ben esett át, mely során átalakították utasterét, valamint orr-része és hátsó lámpái is újak lettek. A második nemzedék 2002-ben jelent meg, szintén több változatban: három-és ötajtós ferdehátú, sedan, kombi és kupé-kabrió (CC). Motorkínálatukat 1,4-2 literes benzin, valamint 1,5-2 literes dízel alkotta. 2006-ban következett egy ráncfelvarrás, amely során itt is az orr-rész és a hátsó lámpák módosultak. A harmadik változat (X95) 2008-ban került piacra, ötajtós karosszériával, majd a kupé és a Grandtour 2009-ben csatlakozott a kínálathoz.

 

Scénic

Renault Scénic

Renault Scénic

A Mégane egyterű kiviteleként jelent meg az első Scénic jármű 1996-ban. Ekkor, és még három éven keresztül hivatalos neve Renault Mégane Scénic volt. A Scénic név 1999-ben önállósult, amikor az autó alapos ráncfelvarráson esett át. 1,4-2 literes benzin és 1.9 literes dízelmotorokkal árulták egészen 2003-ig. Ekkor jelent meg a második nemzedék, majd egy évre rá a nagyobb tengelytávú Grand Scénic került a piacra. 2006-ban frissítették, mely során az orr- és farrészt alakították át. 2009-ben jelent meg a Scénic III., amiből szintén készült Grand Scénic verzió, motorkínálatukat 1,4-2 literes benzin, illetve 1,5-2 literes dízel alkotta. Újabb modell a Scénic Xmod.

 

Kangoo

Renault Kangoo

Renault Kangoo

1997 végén jelent meg a különleges formájú, 1,2 literes benzines Kangoo. A Clio alapjaira épült jármű nem csak egy nagy család kényelmét biztosíthatja, hanem kisáruszállítónak is megfelel. Ezt köszönheti hatalmas belmagasságának és csomagtartójának, a plafonon található polcoknak és rakodóhálóknak egyaránt. Kisteherautó-változatban is készült (Kangoo Express), valamint 4×4-es kivitele a Kangoo Pampa, emelt hasmagassággal, erősített felfüggesztéssel és elsőkerékhajtással.

 

Modus

Renault Modus

Renault Modus

A 2004-ben megjelent Modus igazi városi járgány, a Mégane II vázlataiból sokat átvettek, hogy ebben az autóban valósítsák meg. Három benzin- és két 1,5 dízelmotorral rendelkezik, 65-113 lóerőig. Alapfelszereltsége sajnos nem kényezteti sok mindennel az embert: légzsákok, ABS, centrálzár, villanyablak, de tologatással szélesíthetjük a hátsó üléssort.

 

Koleos

Renault Koleos

Renault Koleos

A 2008-ban megjelent masszív autó a bevált Nissan összkerékhajtással működik, erős és modern motorok, tágas utas- és csomagtér, kényelem jellemzi. Olyan extrákat tartalmaz, mint a hűtött kesztyűtartó, asztallá alakítható anyósülés, sok-sok tárolórekesz. Alapfelszereltsége is kiemelkedő: klíma, kulcskártya, központi zár, elektromos ablakok, 17 colos alufelni, hifi. A biztonságot tekintve sem lehet rá panasz, töréstesztje ötcsillagos.

 

Fluence

Renault Fluence

Renault Fluence

A Mégane-alapú limuzin tágas utasterű, nagy csomagtérrel rendelkező autó. A 2009-ben megjelent változatot alaposan felfrissítették 2012-ben: átalakult a lökhárító, a hűtőrács, a motorháztető, a műszerfal, a ködlámpák fölé pedig ledsor került. Alapfelszereltségében is szinte valódi luxust nyújtó jármű.

 

Latitude

Renault Latitude

Renault Latitude

A 2010-ben napvilágot látott felső-középkategóriás autó a Renault egyik legtágasabb autója. Hossza 5 méter, első futóműve Laguna-alapú, míg a hátsó a Nissan fejlesztése. Ami igazán különlegessé teszi, az a levegőszűrő rendszere, mely érzékeli a külvilágban röpködő vírusokat és polleneket, s ilyenkor azonnal lezár, belső keringetésre kapcsol. Ehhez kapcsolódik továbbá egy szénszűrő is, mely a belső levegőt tisztítja, de több pénzért még ionizálja is azt.

 

Captur

Renault Captur

Renault Captur

Az újabb 4,12 méter hosszú Capturt könnyed, folyamatos vonalvezetése és robosztus kinézete egyaránt különlegessé teszi. Váza emelt, kerekei nagyok, azonban méretei megfelelnek egy városi autóénak. Rengeteg tárolóval és hatalmas csomagtérrel teszi kényelmessé az utazást nagy családoknak is. Motorjai lendületesek, ugyanakkor takarékosak és károsanyag-kibocsátásuk is csekély.

 

Renault márkakereskedések

 

A hivatalos Renault márkakereskedők jegyzéke elérhetőségekkel az alábbi oldalon érhető el:

Renault.hu

 

Használt Renault hirdetések

 

Hasznaltauto.hu

Startapro.hu

Expressz

apród

Jofogas.hu

 

Renault szervizek

 

Autószerviz Fekete

BELEZNAY auto

Economet szerviz

Francia Autócentrum Kft.

Francia szerviz

Hudi Renault Szerviz

Renault Javítás

Unio 2000 autószerviz

 

Renault alkatrészek, bontók

 

Bontott francia

Francia alkatrészek

Francia alkatrész Kft

Francia autóbontó

Francia autók bontója

H-Serrano Kft

Parajdi Kft

Renault bontott és gyári alkatrészek

Renault depó

 

Egyéb hasznos információk és linkek

 

A Renault régóta nagy sikerű résztvevője a Formula-1-nek.

Az F1-ben 1958 óta rendeznek konstruktőri világbajnokságot, ezt a Renault a Williams csapattal 1992-ben, 1993-ban, 1996-ban és 1997-ben, míg a Benettonnal 1995-ben nyerte meg. Az egyéni és konstruktőri világbajnoki címet 2005-ben és 2006-ban önálló csapatként szerezték meg, ahogy 2010-ben és 2011-ben is övék lett ez a cím a Red Bull csapat által, akiknek a Renault szállítja a motorokat.

 

Rally versenyeken is eredményesen szerepelnek már a kezdetek óta, de a GP2-t sem lehet megemlíteni a Renault nélkül, ugyanis a francia cég gyártja az autókba a motorokat.

 

World Series by Renault

 

Renault Twizy

Renault Twizy

A Renault több autója létezik környezetbarát verzióban is, ám elektromos autói is hamarosan megérkeznek. Az egyik az apró Twizy, mely kétüléses, oldalt nyitott kisautó. Elektromos meghajtású lesz a Kangoo Z.E. és a Fluence Z.E., melyek nemcsak az alapmodellek előnyeivel rendelkeznek, hanem zajos világunkban igazi csendet és kikapcsolódást biztosítanak annak, aki beleül.

 

Renault árlisták és brossúrák

Renault teszt, törésteszt

Első Magyar Renault Klub

 

5 kérdés, 5 válasz:

 

K: Mikor alapították a céget?

V: 1898-ban.

 

K: Kik voltak az alapítók?

V: Louis, Marcel és Fernand Renault.

 

K: Miket gyárt még a Renault a személyautók mellett?

V: Teherautókat, buszokat, traktorokat.

 

K: Melyik versenyen érték el első nagy sikerüket?

V: A Grand Prix versenyen.

 

K: Mikor érték el első sikerüket a Forma 1-ben?

V: 1992-ben, amikor a Williams csapattal megnyerték a konstruktőri világbajnokságot.

 

Forrás:

Reneult.hu

Wikipedia

Renault.lap.hu

Hvg.hu

Totalcar.hu

Autosforum.hu

Autoviva.com

Autonavigator.hu

 

Kép forrás:

histomobile.com

Wikipedia

cyclopassion.blogspot.hu

arpem.com

automotonews.cz

cadde25.com

favcars.com

dieselstation.com

carwallpapers.hu

productreview.com.au

picstopin.com

raccars.co.uk

bmwsm.blogspot.hu

atthelights.com

autoblog.com

luxsure.fr

different-car.com

 

Reméljük tudtunk segíteni.

Kellemes napot!

fk-tudas.hu szerkesztősége

 

A szerkesztő ajánlja, olvasd el az alábbi témákat is:

Műköröm

MSN

Monitor

Barcelona

Forex

Tetszik a téma? Ossza meg ismerőseivel:

Advertisement

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.