A Ford Focus 1998 óta létezik az autópiacon. Gyártanak belőle kombit, limuzint, és ötajtós változatot is. A Ford Focus 3. generációja fut immár az utakon.1999-ben elnyerte az előkelő „Év autója” címet.
A Ford Focus a Ford Escortot váltotta le 1998-ban és 2000-re a világ leggyakrabban vásárolt autója lett. Az első Ford Escortot három-és ötajtós változatban is gyártották már az első perctől, illetve a limuzin és a kombi változat is azonnal piacra került és mindegyik nagy sikert aratott.
Ford Focus 1:
2001-ben jelent meg a Ford Focus sport változata, amely 2 literes, 173 lóerős motorral dübörgött, de a csúcsmodell a 2002-ben gyártott 215 lóerős turbómotoros RS volt.
Ford Focus 2:
A Ford Focus második generációja 2004-ben született, a 2003-tól gyártott Focus C-MAX-ra épülve.A karosszériája azonos volt az első Focuséval, de 2007-től bővült a választék egy fémtetős kupé-cabrióval, melynek neve Focus CC lett.
Ekkor már két sportautója is volt a Focusnak, egyrészt a Volvo-féle Focus ST, amelynek 2,5 literes, 225 lóerős motorjában öt henger dolgozott,másrészt pedig a szintén „Volvo”-s Focus RS, amely a 2 és fél literes motorjával 305 ló erejével hajtotta a gépet.Ez a turbó változat elérte a 263 km/órás sebességet is .
2008-ban a Ford alapos optikai módosításokat hajtott végre a Focuson, ezzel egyidejűleg szereltek bele PowerShift automata váltót is.
Íme a legújabb Ford Focus “pilótafülkéje” :
A 2010-es legújabb változata a Ford Focusnak 2011-től vásárolható meg. Ez a tipus három-és ötajtós, valamint kombi változatban került forgalomba.
Ford Focus 3:
A Focus1, Focus 2 és Focus 3 alaptípusok külső paraméterei:
Típus | FOCUS 1 | FOCUS 2 | FOCUS 3 |
Hosszúság | 4290 mm | 4340 mm | 4358 mm |
Szélesség | 1700 mm | 1840 mm | 1823 mm |
Magasság | 1480 mm | 1500 mm | 1484 mm |
Tengelytáv | 2615 mm | 2640 mm | 2648 mm |
Az új Ford Focus kicsit más, mint elődei, emiatt aztán sok bírálatot is kap, pedig nincs más bűne, mint hogy nem követi szorosan elődei paramétereit.
Az új Focus főbb biztonsági elemei:
– Az első lökhárítója nagyon erős acél(bóracél)
– A hátsó lökhárító bóracél rúddal és energianyelő dobozokkal véd az ütközésnél.
– Energia elnyelő ütközőzónák elől és hátul is, valamint deformálódó illesztések választják el a főbb elemektől.
– A tető-és küszöbszerkezetekben és az oszlopokban is bóracél elemek erősítik az autó vázát.
A Ford Intelligens Védelmi Rendszer (IPS) elemei:
– Vezető-és utas oldali légzsák a legmodernebb felfúvó technikával
– Nagy erejű övelő feszítők
– Oldalsó légzsákok az első és hátsó üléseknél is
– Mellkas védő oldallégzsákok az első üléseknél
– Vízszintesen összecsukló kormányoszlop az energia elnyelés és a lábtér védelmére
– Összecsukló pedálrendszer
– Hárompontos biztonsági öv mindegyik ülésnél
– Figyelmeztető rendszer a biztonsági öv bekapcsolásának elmulasztása esetén az első üléseknél
– ISOFIX gyermekülés-rögzítő rendszer bekötési pontok a második üléssorban
Remélem, tudtunk segíteni.
Szép napot kíván:
az FK-Tudás csapata
Tetszik a téma? Ossza meg ismerőseivel: